czwartek, 13 marca 2014

Wyjaśnienie co do rozmiaru czapki wiosennej :)

Witam Kochani :)

Ostatnio podawałam komuś, ile należy zrobić płatków na dany rozmiar głowy i trochę  przesadziłam z faktem, że jeden płatek powiększa czapkę o 4 cm :)

Może po prostu zmęczenie daję się we znaki :)


Tak naprawdę da się w dwa sposoby powiększyć tą czapkę, ten sposób z płatkami jest najłatwiejszy :)



Ja zrobiłam 2 czapki - szydełko 5 i włóczka 3,5 

7 płatków to obwód około 34-36 cm

przy 

8 płatkach obwód wynosi około 42-46 cm 


Wiadomo, że włóczka się rozciąga ( kotek, taką użyłam Ja), dlatego takie ramy w rozmiarach :)

Ale z tego co ja zrobiłam wychodzi , że jeden płatek dodatkowo daje nam około 8-10 cm obwodu czapki :)

Oczywiście dzisiaj sprawdzę dla Was jeszcze jaki wyjdzie mi obwód ( oczywiście mierzymy go po trzech rzędach, tak jak podaję na filmiku), gdy zrobię 9 płatków:)


Mam nadzieję, że pomogłam :)



Pozdrawiam i ściskam 

Weronika

Brak komentarzy: